Протягом багатьох місяців в містах України та Болгарії презентується документальна стрічка про село Криничне “Місце сили” від режисера Тетяни Станевої. Стрічка розповідає про історію та культуру села Криничне (Чушмелій) Болградського району Одеської області.
Юним нащадкам чушмелійців, зростаючим в час інформаційних комп’ютерних технологій, вже недостатньо пасивного перегляду кадрів фільму; вони прагнуть активно керувати сюжетом через нові інтерактивні механізми передачі глядачеві ідей відео-фільмів з використанням комп’ютерних ігор.
Саме це новаторство, посилене враженнями від перегляду документального фільму, стало зародженням ідеї створення серії етнографічних комп’ютерних ігор “Місце сили”. Громадська організація “Центр розвитку Бессарабії” охоче підтримала цей проект. Ідейним натхненником комп’ютерної гри стала ще одна активна чушмелійка – Оксана Рященко, вчитель інформатики “Вищої” кваліфікаційної категорії школи № 10 міста Ізмаїл, викладач Придунайської філії МАУП, а також учасник Одеської команди міжнародного Erasmus + KA2 “GameHub: університетсько-підприємницьке співробітництво в ігровій індустрії в Україні”.
Оксана Рященко розглядає проектне навчання як ключову складову – коли команда творців таких ігор формується зі школярів села, а команда викладачів, що навчає юних творців ігор, складається, по можливості, з вихідців цього села, які вже мають досвід створення комп’ютерних ігор (викладачі, студенти та школярі-вундеркінди різних навчальних закладів).
20 квітня 2019 року за підтримкою керівництва школи для групи школярів було організоване перше заняття, лекторами якого стала Оксана Рященко та Сергій Мельник, доктор філософії, кандидат наук з соціальних комунікацій, консультант з комунікативних можливостей комп’ютерних ігор проекту GameHub. Оксана Рященко виступила з лекцією про професії в галузі інформаційних технологій, їх зв’язок з розробкою комп’ютерних ігор. Сергій Мельник розповів про роботу з пристроями контролю рухів людини (Kinect) в світлі соціокомунікативного досвіду на прикладі виртуальної комунікації. По завершені виступу школярам запропонували зіграти в активні ігри, які в подальшому будуть доповнені елементами комп’ютерної гри з використанням пристроїв контролю рухів людини.
Але крім досвідчених викладачів учні села зустріли своїх колишніх старших шкільних товаришів Святослава Волкова і Михайла Пенчева, студентів 1-го курсу Інституту комп’ютерних систем Одеського національного політехнічного університету.
Протягом декількох годин діти розповідали і наочно демонстрували можливості технології Kinect + Scratch, яку можна використовувати як форму природного спілкування в комп’ютерній грі. На цьому занятті юні учасники використовували методичні рекомендації з розробки розвиваючих комп’ютерних ігор із застосуванням сенсорних технологій, автором яких є Оксана Рященко.
В майбутньому планується проведення аналогічних захоплюючих практичних занять зі школярами з основ створення інтерактивних комп’ютерних ігор з віртуальною і доповненою реальністю, в яких беруться до уваги багатобарвні орнаменти національного одягу, музичні національні інструменти, танцювальні па в масових танцях “хоро”, місцевий чушмелійскій діалект болгарської мови, народні пісні, народні звичаї, легенди і міфи чушмелійцев.