15 січня делегація на чолі з генеральним секретарем Асоціації європейських прикордонних регіонів Мартіном Гільєрмо Раміресом відвідала підприємство “Контейнерний термінал Одеса”. Метою візиту було знайомство з можливостями терміналу – лідера контейнерного ринку України, що є дочірнім підприємством німецького концерну HHLA, а також обговорення можливості інвестування в його інфраструктуру.

Європейські гості з цікавістю оглянули територію Карантинного молу, задали свої питання представникам компанії. Після цього спілкування продовжилося в залі засідань порту.
Члени делегації поспілкувалися з керівником Одеського морського порту Русланом Сахаутдіновим. Їм хотілося почути його думку щодо перспективи транспортних перевезень по Дунаю.

“Якщо говорити про транспортну інфраструктурну складову, то в Одеському регіоні превалює морський транспорт. 95% транспорту пов’язано з морськими перевезеннями, а не комбінованими. Але ми знаємо, що в Західних країнах, де розвинена інфраструктура, з точки зору екології, а також збереження автомобільних доріг і з урахуванням економічної доцільності держава приділяє серйозну увагу розвитку саме річкового транспорту. Але в Україні ми за фактом спостерігаємо, що рівень розвитку комбінованих перевезень (річка-море) недостатній. Я вважаю, що кооперація і координація дій між різними організаціями і підприємствами, учасниками транспортної галузі, пов’язаними з водними перевезеннями, дає велике поле для діяльності”, – повідомив керівник.

Останні роки Україна займає перші позиції серед експортерів зернової продукції в світі. Адміністрацією порту разом зі стивідорними компаніями була підготовлена ​​спеціальна програма щодо посилення зернових потужностей, завдяки чому порт зможе довести обсяг перевалки зерна в 7 млн. ​​тонн на рік. На сьогоднішній день даний проект реалізований майже на 80%, а до кінця поточного року він буде завершений.

В плані портовиків також входить повна реконструкція причалу № 7, яка передбачає проведення днопоглиблювальних робіт. По-перше, проектна довжина оновленої конструкції складе 386,5 м, глибина – 13,5 м. По-друге вантажна потужність збільшиться в два рази і досягне майже 2 млн. тонн на рік. На даний момент проект реалізований на 35-40%.

На питання Мартіна Раміреса про екологічну складову діяльності Одеського морського порту прозвучала інформація про те, що переробка рудних вантажів зараз відбувається на території порту “Південний”. В той час як одеські портовики займаються перевалкою виключно екологічно чистих вантажів. Це, в свою чергу, поліпшило екологічні показники на території порту. У найближчому майбутньому керівництво порту планує перехід на альтернативні джерела енергії, зокрема, на сонячну енергію.

Плани одеських портовиків покликані наростити перевалочну потужність підприємства в кілька разів. Однак при цьому так і не буде ліквідовано нині існуюче обмеження, а саме – відсутність відповідної інфраструктури під’їзних авто – і залізничних шляхів. Для вирішення цієї проблеми необхідні кошти, яких держава повною мірою не має. В даному випадку знадобляться транскордонні інвестиції. Варіанти залучення таких інвестицій керівництво порту і обговорили з генеральним секретарем АЄПР Мартіном Раміресом.